Nowości

27 czerwiec 2024

Lagardère Travel Retail w Polsce otwiera nowe lokale na łódzkim lotnisku

Lagardère Travel Retail w Polsce rozwija ofertę gastronomiczną na łódzkim lotnisku o autorskie koncepty. Na liście punktów prowadzonych przez operatora w porcie lotniczym pojawiły się w czerwcu aż dwa brandy z Polski. Foodvenience’owy koncept 1Minute Smacznego!, znany również z lokalizacji miejskich, i osadzony w polskiej kulturze lotniskowy bar Lokal +48 już działają na piętrze w hali odlotów. Obsługują pasażerów w ramach jednej, wspólnej przestrzeni z uzupełniającą się ofertą.

Lagardère Travel Retail w Polsce stworzyło na lotnisku w Łodzi nieobecną dotąd strefę foodhall. Na powierzchni ponad 160 mkw. zostało udostępnionych 50 miejsc siedzących dla pasażerów, którzy mogą korzystać z oferty nowego 1Minute Smacznego! już od 10 czerwca. W otwartej kuchni à la foodtruck na ich oczach przygotowywane są szybkie, a przy tym smaczne i jakościowe posiłki ze świeżych produktów: pizza wypiekana na miejscu w profesjonalnym piecu, kanapki, frytki i hot-dogi w amerykańskim stylu. Nowo otwarta przestrzeń cieszy się dużą popularnością:

– Cieszy mnie, że lotnisko w Łodzi zyskało nowoczesną strefę food hall integrującą elementy sklepu convenience i przestrzeni barowej, a my po raz kolejny skutecznie wpisaliśmy się w oczekiwania naszego partnera i potrzeby klientów. Zarówno 1Minute Smacznego!, jak i Lokal +48 to nasze autorskie koncepty powstałe z myślą o lokalizacjach travelowych. W sumie w portfolio mamy dziś blisko 40 brandów dedykowanych dla różnych segmentów rynku, w tym dworców, stacji metra, szpitali i obiektów handlowych. Wśród nich jest m.in. Inmedio, Relay, So Coffee, Paul czy, w ramach masterfranczyzy, Costa Coffee. Rozwijamy je w taki sposób, aby precyzyjnie, a przy tym elastycznie adresować potrzeby każdej lokalizacji – mówi Andrzej Miłaszewicz, dyrektor zarządzający ds. operacji i rozwoju w Lagardère Travel Retail w Polsce.

Menu 1Minute Smacznego! uzupełni niebawem oferta Lokalu+48. To nowatorski koncept barowy zaprojektowany w duchu sense-of-place specjalnie dla rynku travel retail. Oferuje szeroki wybór alkoholi polskiego pochodzenia, na bazie których obsługa przygotowuje klasyczne i autorskie koktajle. To dopiero trzeci bar pod tym stosunkowo młodym brandem w portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce. Pierwszy działa od wakacji 2023 r. na warszawskim lotnisku Chopina, drugi – od kilku miesięcy w porcie lotniczym w Lublinie.

– W 1Minute Smacznego! przygotowaliśmy dla łódzkich pasażerów szeroką ofertę gastronomiczną, która nawiązuje do kultury foodtrucków, a przy tym opiera się wyłącznie na świeżych produktach i posiłkach przygotowywanych na miejscu. To jest właśnie wyróżnik tego konceptu: szybko dostępny, a przy tym dobry i jakościowy produkt. W części convenience pasażerowie znajdą także kompleksową ofertę produktów spożywczych niezbędnych podczas podróży. Lokal+48 to z kolei koncept korzystający z bogactwa polskiej tradycji produkcji trunków. Nawiązuje do polskości już na poziomie nazwy, w której znajdziemy numer kierunkowy do naszego kraju. Pasażerom daje możliwość eksplorowania polskich smaków, nie tylko tych ikonicznych, ale także mało znanych, a wywodzących się od rodzimych producentów – mówi Magdalena Charczuk, dyrektor ds. marketingu i innowacji w Lagardère Travel Retail w Polsce.

Lagardère Travel Retail w Polsce prowadzi na łódzkim lotnisku również wolnocłowy sklep Aelia Duty Free, Aelia Beauty, sklep prasowy Relay oraz dwa sklepy convenience 1Minute. Operator aktywnie rozwija działalność także poza rynkiem travel. W Łodzi w przestrzeni miejskiej jest obecny m.in. poprzez brandy Inmedio Trendy, Furore! i Costa Coffee. Ostatnio w CH Manufaktura otworzył dwie kawiarnie Costa Coffee w nowym designie: z naturalnym drewnem, betonem, ceramiką i w nowej kolorystyce z udziałem koralowego różu.