Zrównoważony rozwój

Jako operator handlowy obsługujący dziennie setki tysięcy klientów, zdajemy sobie sprawę z wpływu, jaki mamy na otoczenie i czujemy się za niego odpowiedzialni. Dostosowujemy sposób prowadzenia działalności do wymogów, jakie stawiają przed nami środowisko, społeczeństwo i standardy zarządzania. W ten sposób każdego dnia pełniej realizujemy idee zrównoważonego rozwoju.

Nasza strategia ESG: PEPS (Planet, Ethics, People, Social) jest dostosowana do globalnych wyzwań, przed którymi stoi cała branża handlu detalicznego. Jest też ściśle związana z naszą strategią biznesową. Opiera się na 4 filarach. Ujęliśmy w nich 12 konkretnych zobowiązań, z których wszystkie odnoszą się do jednego z kolejnych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

W 2021 roku określiliśmy też konkretne cele, aby zmierzyć postęp w realizacji naszych zobowiązań. Są one w pełni zgodne z potrzebami i oczekiwaniami naszych interesariuszy. Monitorujemy je i co rok komunikujemy w raporcie niefinansowym Grupy Lagardère. Wśród nich znajduje się m.in. zobowiązanie do zwiększenia neutralności węglowej od końca 2023 roku (zakresy 1 i 2), a naszym celem jest osiągnięcie  zerowych emisji dla wszystkich 3 zakresów przed rokiem 2050.

Planet

Aby zmniejszyć swój negatywny wpływ na środowisko i aktywnie przyczynić się do zdrowia planety, realizujemy działania związane z redukcją śladu węglowego i emisji CO2 i ilości produkowanych odpadów oraz z promowaniem odpowiedzialnych opakowań i jednorazówek.

Nasze cele na 2025 r.:

  • 100% oddziałów Lagardère Travel Retail stosuje systemy pomiaru odpadów i realizuje inicjatywy na rzecz ograniczenia ich ilości
  • 100% oddziałów Lagardère Travel Retail korzysta z odpowiedzialnych materiałów eksploatacyjnych

Ethics

Promujemy etyczne praktyki biznesowe oraz wspieramy odpowiedzialne marki i partnerów, działając na rzecz rozwoju lokalnych łańcuchów dostaw, wyboru odpowiedzialnych produktów i składników oraz kultywowania etycznych zachowań.

Nasze cele na 2025 r.:

  • 100% dostawców Lagardère Travel Retail podpisało naszą kartę odpowiedzialnego dostawcy
  • 100% nowych pracowników Lagardère Travel Retail i tych najbardziej narażonych przechodzi szkolenie antykorupcyjne
  • 100% jaj zakupionych dla naszych restauracji jest z chowu bezklatkowego (na koniec 2023 r., ten wskaźnik w skali globalnej wyniósł 64 proc.)

People

Stawiamy ludzi w centrum naszej strategii, zobowiązując się do budowania wspierającego, stymulującego i bezpiecznego środowiska pracy. Promujemy zaangażowanie pracowników, wspieramy różnorodność i równe szanse, a także działamy na rzecz zapewnienia pracownikom bezpieczeństwa i warunków sprzyjających zachowaniu dobrego nastroju oraz zdrowia psychicznego i fizycznego.

Nasze cele na 2025 r.:

  • w zespołach najwyższej kadry kierowniczej we wszystkich oddziałach Lagardère Travel Retail jest zachowana równowaga płci w stosunku 50:50
  • 100% menedżerów Lagardère Travel Retail przechodzi szkolenie w zakresie świadomości różnorodności i integracji

Social

Wykorzystujemy nasze globalne możliwości, aby jak najlepiej służyć lokalnym społecznościom. Aktywnie wspieramy społeczności lokalne , wykorzystujemy naszą sieć do przekazywania darowizn i umożliwiamy pracownikom uczestniczenie w różnych formach wolontariatu, zachęcając do niego.

Nasze cele na 2025 r.:

  • 0,5% zysku Lagardère Travel Retail przed odsetkami i podatkami (EBIT) jest przekazywane jako darowizny
  • 100% oddziałów opracowało inicjatywy wspierające społeczności lokalne

Do pobrania

Strategia i raport CSR

Strategia PEPS 2023

Działania CSR

CzytamWszedzie

Kilkanaście tysięcy odsłon bloga miesięcznie i ponad 100 tys. fanów w mediach społecznościowych – takie zasięgi generuje dzisiaj akcja społeczno-edukacyjna CzytamWszedzie.pl, którą prowadzimy od 2016 roku. W jej ramach zachęcamy konsumentów do czytania. Regularnie publikujemy recenzje i rankingi książek i wspieramy naszych czytelników w wyborze najlepszej pozycji dla siebie. Promując książki i czytelnictwo, podtrzymujemy wieloletnią tradycję firmy Lagardère Travel Retail, której historia rozpoczęła się wraz z otwarciem pierwszej księgarni na dworcu w Paryżu. W naszym portfolio działa dzisiaj aż 9 brandów, w których jest dostępna oferta literackich bestsellerów: Inmedio, Inmedio TOP & POP, Inmedio Trendy, Inmedio Café, Relay, 1Minute, Discover, Virgin oraz The Warsaw Store.

Kampania promująca czytelnictwo jest połączona z akcją charytatywną. Zarejestrowani użytkownicy recenzują tytuły z aktualnej listy TOP10. Autorzy najlepszych otrzymują książkowe nagrody, a co najważniejsze – wskazują placówki, do których wysyłamy paczkę pełną książek. Aktualnie wspomagamy przede wszystkim placówki dla osób starszych. Mamy już za sobą 19 edycji akcji.

www.czytamwszedzie.pl

FacebookInstagram